Numismatica pe înțelesul tuturor
~ 2024 ~


Am încheiat prima ediție a programului și concursului școlar "Numismatica pe înțelesul tuturor"!
Suntem bucuroși să anunțăm premierea elevilor care au participat la concursul nostru.
PREMIILE:
- Premiul I este decernat lui Onisim Luchian de la Școala Gimnazială Vladimirescu din Județul Arad, Prof. Coordonator Anamaria Orodan, cu lucrarea despre originea denumirii monedei naționale.
- Premiul II este decernat unei echipe formate din Daria Crîșmariu și Mădălina Apricopoaie de la Liceul Teoretic "Ion Neculce" din Târgu Frumos, Județul Iași, Prof. Coordonator Victorița Aneculi, cu lucrarea despre colecția numismatică din cadrul liceului.
- Premiul III este decernat lui Alexandru Popescu de la Școala Gimnazială "Arhimandrit Teofil" Balaciu, județul Ialomița, Prof. Coordonator Ionuț Velicu, cu lucrarea despre colecția numismatică din cadrul școlii.
Toți câștigătorii au primit din partea asociației Medalia PRONUMISMATICA, alături de cataloage tematice, albume și materiale de prezentare sau monede.
De asemenea, profesorii coordonatori au primit albume și/sau materiale de prezentare tematice.
Despre Onisim, câștigătorul Premiului I, dna Prof. Orodan ne-a transmis următoarele:
"Lui Onisim i-a plăcut de la prima oră Educația Economico Financiară, s-a implicat în toate proiectele pe care le-am făcut la clasă, cu dedicare și interes.
Când am anuntat concursul organizat de Asociația Pronumismatica, precum și Expoziția de monedă și bancnotă, a solicitat amânarea cu o săptămână - să poată participa.
În cadrul proiectului "Numismatica pe înțelesul tuturor" a fost proactiv, curios dând dovadă de spirit de inițiativă. Este un copil ambițios, gata mereu să răspundă. Liniștit, atent, receptiv, s-a implicat activ în proiectul de la clasã, special ales - cu teme financiare și numismatice. A ales singur tema și a scris lucrarea pe care am publicat-o și în revista școlii.
Nu m-ar mira să devină un foarte bun economist!"
Într-o discuție telefonica a președintelui asociației cu Onisim, elevul ne-a declarat:
"Am avut ocazia să aflu lucruri noi despre moneda noastră națională și acest lucru m-a ambiționat să mă documentez în continuare. A fost un proiect frumos și îmi place tare mult medalia primită!"
Dl Prof. Sergiu Enea, Inspector Școlar General Adjunct la nivelul Județului Iași, un puternic susținător al programului nostru și grație căruia am încheiat și un Protocol de colaborare, ne-a declarat:
"Fiind profesor de istorie la bază și ocupând în prezent funcția de inspector școlar general adjunct al județului Iași, am aflat cu bucurie despre "Numismatica pe înțelesul tuturor", pe care domnul Mihai Prisacariu, numismat cunoscut din județ, a dorit să îl implementeze în școli.
Astfel, după semnarea protocolului de colaborare între Asociația Pronumismatica și I.Ș.J. Iași, împreună cu domnii Prisacariu și Ciurea (membru de onoare al asociației), s-au efectuat activități în școli, menționând aici Liceul Teoretic "Ion Neculce", Târgu Frumos, Colegiul Economic Administrativ Iași, Școala Gimnazială "Alexandru cel Bun", Iași etc.
Este un proiect frumos pe care îl susținem și care, suntem convinși, va crește de la an la an.
Orice elev se poate transforma într-un numismat, iar acesta este marele merit al activităților realizate!"
Dl Daniel Trifon, coordonator al programului în Județul Arad și vicepreședinte al asociației ne-a împărtășit câteva gânduri prin filtrul voluntarului la activități:
"Interacțiunile cu elevii, dar și cu profesorii coordonatori îmi dau încredere în viitorul numismaticii românești. Interesul, dublat în multe cazuri de entuziasmul manifestat de elevi validează proiectul pilot și ne obligă ca asociație să continuăm prezentările și concursul, cu îmbunătățirile pe care le putem aduce."
Președintele Asociației Pronumismatica, dl Florin Demian a punctat: "Sunt bucuros că proiectul pilot a fost bine primit în școlile participante și în egală măsură regret că nu am reușit să acoperim toate unitățile școlare care s-au înscris în program, activitatea noastră bazându-se, cu pasiune pentru numismatică, pe voluntariat, printre picături și probleme cotidiene.
În anul școlar 2024-2025 vom începe programul cu prioritate în școlile înscrise anul acesta, dar în care, din motive obiective, nu am reușit să ajungem. Urmărim să extindem programul și în alte județe.
Le mulțumesc colegilor din echipa de coordonare, reprezentanților Inspectoratelor Școlare Județene, profesorilor coordonatori și, în mod special, elevilor, fie ca doar au participat la prezentări, fie că s-au implicat în expoziții de grup și/sau au realizat lucrări pentru competiție!"
Bilanț:
- 5 județe participante;
- 9 voluntari implicați;
- 28 de unități de învățământ înscrise;
- 19 lucrări participante la concurs;
- 3 premii;
- Muuuuult entuziasm!